A tárhely még nem minden. Hogyan építsünk igazán sikeres weboldalt?
A legnehezebb feladatot egy vállalkozás életében a vevők bizalmának elnyerése jelenti.
A bizalomépítés egyik fontos alapköve az online megjelenés.
Ha egy cég nincs jelen az interneten, vagy weboldala nem naprakész, az alapjaiban ingathatja meg a szolgáltatásai iránt érdeklődő potenciális ügyfelek bizalmát.
Néhány pontban összegyűjtöttük, mik azok a fontos szempontok, amikre egy üzleti weboldal elindítása során érdemes odafigyelnünk. Most meglátjuk majd, hogy a tárhely tényleg csak a kezdet.
Adjunk a külsőségekre
Kezdjük talán a legegyszerűbb dologgal, a vizuális megjelenéssel.
Egy üzleti weboldal esetében kiemelkedően fontos szerepe van a dizájnnak. Ez a felület ugyanis az, ami vállalkozásunkat reprezentálja az online térben.
Ha valaki gyanútlanul a honlapunkra téved, a megjelenés lesz az első olyan inger, ami alapján eldönti, érdemes-e időt áldoznia cégünkre.
Egy összecsapott, ósdi megjelenésű honlap pedig olyan, mintha ügyfelünk kezébe egy gyűrött, gyenge minőségű papírra nyomott, Comic Sans betűtípussal írott névjegykártyát adnánk. Vagyis nem túl bizalomgerjesztő!
Éppen ezért rendkívül fontos, hogy weboldalunk egyszerre legyen egyedi, mégis átlátható, letisztult, és esztétikus is.
Sokan nem tudják, hogyan is vágjanak neki ahhoz, hogy megtervezzék egy weboldal arculatát, éppen ezért a tárhely-szolgáltatóknál igénybe vehető szolgáltatások közt gyakran találkozhatunk a webdizájnnal is.
Azonban az olyan motorokon, mint a WordPress, akár saját magunk is könnyedén felépíthetjük weboldalunkat, különösebb programozói tudás nélkül.
A tökéletes eredmény érdekében akár egyedi megjelenést is tervezhetünk, de erre a célra akár rengeteg előre gyártott sablon is rendelkezésünkre áll.
Gyártsunk érdekes tartalmat
Egy üzleti weboldal nem attól lesz igazán sikeres, hogy jól néz ki.
A megjelenés ugyanis önmagában nem minden.
Fontost a megfelelő minőségű tartalom is, hiszen minél több az informatív kontent honlapunkon, annál több látogatót vonz magához.
Éppen ezért honlapunk tartalmát érdemes rendszeren frissíteni.
Írjunk üzleti, szakmai blogot, mely szórakoztató és informatív bejegyzések formájában mutatja be látogatóinknak cégünk működését és szakterületünk sajátosságait.
Ilyen formában rengeteg új ügyfelet szerezhetünk, és a közösségi médiában történő megosztásoknak köszönhetően oldalunk organikus elérése is megnövekedhet.
Ennek érdekében persze fontos, hogy az általunk közzé tett tartalmak értéket képviseljenek és amilyen gyakran csak lehet, frissítsük weboldalunkat.
Érdemes ezen felül az egyszerűségre is törekednünk. Szöveges bejegyzéseink ne legyenek túlzottan hivatalosak és modorosak, ellenben mindig ügyeljünk a tökéletes helyesírásra!
Legyen a biztonság kiemelt szempont
A megjelenés és a tartalom már adott.
Azonban ezek mit sem érnek abban az esetben, ha nem figyelünk eléggé látogatóink biztonságára.
Az olyan CMS-rendszerek esetében, mint például a WordPress, rengeteg egyszerűen használható kiegészítő segít abban, hogy felhasználóink személyes adatait megóvjuk az illetéktelen betolakodóktól.
Az egyik legjobb megoldást mégis az SSL tanúsítvány használata jelenti. Az SSL (Secure Socket Layer) tanúsítvány a szerverünk és a honlap látogatói közti biztonságos, titkosított csatorna kialakítására szolgáló protokoll.
Az általa létrehozott, titkosított csatornára azért van szükségünk, hogy megóvjuk a kiszivárgástól az olyan kényes információkat, mint a felhasználóink belépési adatai vagy vásárlóink bankszámlaszáma.
Egy üzleti weboldal esetében, melynek célja az értékesítés, a lead-generálás, vagy épp az, hogy felhívja a figyelmet vállalkozásunk létezésére, ez különösen fontos kritérium.
Már csak azért is, mert ha a böngészők SSL tanúsítványa nem biztonságosnak bélyegzik honlapunkat, a látogatók (teljesen jogos módon) nem fognak megbízni bennünk, és ahelyett, hogy a mi hírlevelünkre iratkoznának fel vagy nálunk vásárolnának, a konkurencia mellett fognak dönteni.
Építsünk lelkes közösséget
Az egyik legfontosabb kulcs a sikerhez a hatékony közösségépítés. Az igényes tartalomgyártás ennek még csak az első lépcsőfokát jelenti.
Próbáljuk meg látogatóinkat minél hatékonyabban interakcióra ösztönözni!
Erre kiváló megoldást jelentenek az olyan, ingyenesen használható közösségi médiafelületek, mint a Facebook vagy az Instagram, ahol tartalmaink rendszeres megosztásával komoly követőbázisra tehetünk szert.
Egy üzleti Facebook oldal például lehetővé teszi azt, hogy rendszeres kapcsolatot tartsunk követőinkkel, és kérdéseikre, kéréseikre bármikor gyorsan és egyszerűen válaszolhassunk.
De nem szabad megfeledkeznünk a hírlevélről sem, mely szintén kiváló eszköze lehet a közösségkovácsolásnak.
Bármilyen meglepő lehet ugyanis, egy jó hírlevél több, mint egyszerű „online szórólap”.
Értékes tartalmakkal és személyre szabott kedvezményekkel valódi közösségépítő, vásárlócsalogató erő lehet.
Szolgáltatásaink között éppen ezért az érdeklődők különböző hírlevél küldő csomagok közül választhatnak, melyek a kis- és középvállalkozások, valamint a nagyobb cégek igényeit egyaránt kielégítik.
Szánjunk időt a keresőoptimalizálásra
Az érdeklődők többsége sosem célirányosan érkezik egy weboldalra.
A legtöbb látogatót az olyan, nagy keresőmotoroknak köszönhetjük, mint a Google, melyek az adott kulcsszavakra rákeresve megjelenítik weboldalunkat a találataik közt.
A felmérések azonban azt igazolják, hogy a legtöbb látogatót azoknak a honlapoknak sikerül bezsebelnie, akiket a Google találati listája első oldalán jelenít meg.
A felhasználók 30%-a ugyanis nem lép túl ezen abban az esetben, ha gyors megoldást keres az aktuális problémájára.
Ahhoz pedig, hogy oldalunkat szeresse a Google, egyetlen dologra van szükségünk: tökéletes keresőoptimalizálásra.
A kersőoptimalizálás, azaz a SEO (Search Engine Optimization) rendkívül összetett feladat, mely sok, apró szegmensből tevődik össze.
A tartalmaink létrehozása során használt kulcsszavak legalább akkora szerepet játszanak benne, mint meta-adatok megfelelő használata, vagy weboldalunk ideális betöltési sebessége.
Éppen ezért a SEO olyan feladat, melyet érdemes lehet a legújabb trendekben és trükkökben jártas szakemberre bízni.
Persze ha szeretnéd, te magad is belevághatsz.
Ha WordPress alapú oldallal rendelkezel, egy korábbi cikkben már részletesen is foglalkoztunk azzal, hogy hogyan.
Figyeljünk a visszajelzésekre
Egy már működő weboldal esetében érdemes odafigyelnünk a látogatók értékeléseire, visszajelzéseire.
Amennyiben honlapunkon, vagy közösségi médiafelületeinken adott a kommentelési lehetőség, olvassuk el a látogatóink által rólunk megfogalmazott véleményeket, és amilyen gyakran tehetjük, reagáljunk is ezekre.
Ilyen módon nem csak tanulhatunk hibáinkból, de a közösségépítés fentebb említett folyamatát is gyakorolhatjuk!
A felhasználói élménnyel kapcsolatos vélemények begyűjtésére akár külön kérdőívet is létrehozhatunk regisztrált ügyfeleink részére, ezek kiértékelésével ugyanis olyan, értékes információkhoz juthatunk, melyek segítenek abban, hogy honlapunkat ne csak szebbé, de egyszerre hatékonyabbá és biztonságosabbá is tehessük.
Ugyanis, mint ahogyan azt már cikkünk elején is említettük: egy üzleti weboldal csak akkor lehet igazán sikeres, ha nem csak esztétikus és trendi, hanem jól navigálható, biztonságosan használható, és összességében megfelel a célközönség igényeinek.
Feliratkoztál már hírlevelünkre?
Miért éri meg ez neked?
Elsőként értesülhetsz, minden akciónkról, vedd igénybe kizárólagos kedvezményeinket,
olvass érdekes és izgalmas híreket, technikai újdonságokat, praktikus IT ötleteket, amivel segítjük mindennapjaid.
var uniqueId = 1725781551949264,listId = 91803,formId = 172578,iwidth=420,mmDomain=’salesautopilot.s3.amazonaws.com’,secondMMDomain=’sw.marketingszoftverek.hu’,spancont=false,secure=(‘https:’ == document.location.protocol)?true:false;