Így találd meg a tökéletes kulcsszavakat
A keresőoptimalizálás az online marketing egyik legfontosabb eleme.
Jó SEO nélkül még a legszebb és legjobban működő weboldalak forgalma is alacsony lehet. A tökéletes optimalizáltság alapját pedig nem más jelenti, minthogy megtaláljuk a megfelelő kulcsszavakat a weboldalunkra.
De hogyan találhatod meg weboldaladhoz azokat a legforróbb kulcsszavakat, melyek egészen biztosan a Google találati listájának élére repítik honlapodat?
Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttünk néhány tippet, melyek segítségedre lehetnek ebben.
Gondold át a célkitűzéseid
Ahhoz, hogy a legfontosabb kulcsszavakat hatékonyan gyűjthesd össze, tisztán kell látnod azt, kik jelentik weboldalad célközönségét. Illetve, hogy mi is a célod tulajdonképpen a tartalomgyártással.
Egy webáruház esetében nem lesz nehéz dolgod, hiszen fő kulcsszavaid lehetnek az általad kínált termékek vagy szolgáltatások megnevezései, az ezekhez kapcsolódó kifejezések.
Egy cipőbolt esetében ilyen kulcsszó lesz a „cipő”, míg egy fodrászszalon esetében például a „hajvágás”.
Ezek azonban csak a kiinduló pontokat jelentik, melyeket a sikeres keresőoptimalizálás érdekében természetesen tovább kell gondolnod.
Építsd fel az alapvető kulcsszavakat
Ha sikerült megtalálnod azokat a kifejezéseket, melyek a leghatékonyabban képesek nagy vonalakban körülírni weboldalad lényegét, érdemes ezeket kissé tovább fűznöd.
Gondolj csak bele: mik azok a dolgok, amik a felhasználók számára fontosak, ha rákeresnek egy termékre vagy egy szolgáltatásra a neten.
Ha a fentebb említett példákat vesszük, ilyen lehet például a „tartós cipő”, a „gyors hajvágás”, de ha más jellegű vállalkozásokra gondolsz, az „olcsó bútor” vagy a „megbízható villanyszerelő”.
Ne felejtsd el ugyanis azt, hogy a felhasználók abban az esetben, ha terméket vagy szolgáltatást keresnek, valójában egy probléma megoldását keresik.
Éppen ezért meg kell tanulnod a célközönséged fejével gondolkodni, értened kell azt, miért lehet számukra hasznos megoldás a weboldalad, kulcsszavaidat pedig ez alapján a logika alapján érdemes felépítened.
Használd a technika vívmányait
Természetesen a kulcsszókutatást ma már nem szükséges teljesen saját kútfőből megoldanod.
Rengeteg ingyenes applikáció és oldal létezik, melyek segítenek abban, hogy megtalálhasd a vállalkozásod szempontjából leginkább releváns, felkapott kulcsszavakat.
Ezek segítségével általában azt is kiderítheted, milyen szinonimákat és kapcsolódó kifejezéseket érdemes alkalmaznod, egy szóhoz milyen hasonló kifejezésekre, szókapcsolatokra irányuló kereséseket indítottak a felhasználók, és ezt milyen arányban tették ezt.
Az egyik legjobb megoldás a felkapott és releváns kulcsszavak megtalálására a Google Ads Kulcsszótervező, mely nem csak egyszerűen, de ráadásul ingyenesen is használható.
Segítségével nem csak új és hatékony kulcsszavakat találhatsz, de arról is információkat kaphatsz, hogy az adott kulcsszót egy bizonyos időszakban hányan, milyen formában használták keresésre.
Bizonyos megoldások segítségével pedig még a konkurencia elemzésére is lehetőséged nyílik. Ezt a lehetőséget érdemes kihasználnod, hiszen egy sikeres, nagy látogatottságú weboldal kulcsszavai a Te keresőmarketingedben is sokat segíthetnek.
Ne ess túlzásba!
Sokan esnek abba a hibába, hogy oldaluk felépítése során rengeteg kulcsszót halmoznak egymásra. Reménykednek, hogy ezáltal a keresőmotorok nagyobb hatékonysággal indexálják őket.
Az igazság azonban az, hogy ebben az esetben a kevesebb többet jelent, és néhány jól irányzott kulcsszó sokkal többet ér, mint a feleslegesen egymásra dobált kifejezések.
Arról nem is beszélve, hogy a Google algoritmusa kifejezetten nem kedveli a kulcsszavak halmozását. Ha túlzottan sok, az oldalad tartalma szempontjából kevésbé releváns kifejezést használsz, az is megeshet, hogy jóval hátrébb sorol a találati listán, mint ahogyan azt szeretnéd.
Törekedj tehát arra, hogy mindig megfelelő arányú és jó minőségű kulcsszavakat használj!