3+1 hiba, ami miatt kevesen látogatják a weboldalad
A céges weboldalad az online marketing egyik legfontosabb eszköze, mely rengeteg új ügyfelet szerezhet vállalkozásodnak. Ehhez azonban a tökéletes megjelenés és a funkcionalitás nem mindig elegendő.
A siker érdekében meg kell tanulnod kihasználni azokat a lehetőségeket, melyeket egy frissen létrehozott üzleti weboldal rejt magában, és el kell kerülnöd azokat a hibákat, melyeket továbbra is rengeteg vállalkozás elkövet.
Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttünk néhányat azok közül a lényeges dolgok közül, melyekre érdemes lesz odafigyelned, ha sikeres weboldalt szeretnél üzemeltetni!
Ritkán frissülő tartalom
Sok vállalkozás gondolja úgy, hogy egy jó megjelenésű weboldal már önmagában is vonzza a látogatókat.
Elég csak megterveznünk és elérhetővé tenni a neten, innentől kezdve pedig simán mennek a dolgok. Ez azonban ilyen formában nem igaz, hiszen a sikerért folyamatosan dolgozni kell.
Abban az esetben, ha honlapunk nem kínál folyamatosan frissülő, érdekes tartalmat a látogatók számára, hiába is várunk a csodára.
A rendszeresen frissülő, informatív kontent egyrészt vonzza az érdeklődőket, másrészt pedig a keresőoptimalizálás szempontjából is kiemelkedő jelentőséggel bír.
Gyenge optimalizáltság
És akkor el is jutottunk az online láthatóság szempontjából talán legfontosabbnak nevezhető tényezőig, a keresőoptimalizálásig.
Sokan úgy gondolják, a SEO mindössze a megfelelő kulcsszavak megfelelő mértékben történő használatáról szól, azonban ennél sokkal többről szól a történet.
A keresőoptimalizálás terén rengeteg apró dolog szerepet játszhat abban, hogy a Google (vagy más, nagy keresőmotorok) segítségével tartalomra vadászó felhasználók rátaláljanak weboldaladra.
Oldalad betöltési sebességétől kezdve egészen a megfelelő domain név kiválasztásáig.
Éppen ezért az optimalizálással kapcsolatos feladatokat érdemes olyan, profi SEO-s csapatra bíznod, akik mindig képben vannak az optimalizáltsággal kapcsolatos trendek folyamatos változásával.
Reszponzivitás hiánya
Az okoseszközök forradalmának köszönhetően manapság a legtöbb felhasználó a netet utazás közben, tableten vagy mobiltelefonján böngészi. Ez remek dolog, hiszen a magasfokú mobilitásnak hála weboldalad manapság bárhonnan, bármikor elérhető.
Abban az esetben persze, ha megjelenésével képes az új eszközök paramétereihez alkalmazkodni.
Mivel az okostelefonok és tabletek kijelzője teljesen más módon jelenít meg egy honlapot, mint egy PC vagy egy laptop, így szükségessé vált a weboldalak alkalmazkodó, úgynevezett reszponzív tervezése.
A reszponzív design lehetővé teszi, hogy egy adott honlap minden eszközön esztétikusan, teljes funkcionalitásában legyen képes megjelenni, az adott képernyőméretekhez és egyéb, fontos paraméterekhez igazodva.
Abban az esetben, ha saját oldalad nem reszponzív, rengeteg látogatót veszíthetsz, ami nagy valószínűséggel a potenciális ügyfelek csökkenéséhez is vezet.
Gyenge online marketing
Lehet egy weboldal megjelenése bármilyen tökéletes, működhet akármilyen jól, ha az emberek nem hallottak róla, nagy valószínűséggel nehezen fognak rátalálni. A láthatóság szempontjából természetesen fontos a SEO, azonban önmagában nem elég, ha csak a Google keresésekre hagyatkozol.
Egy igazán sikeres weboldalnak szüksége van egy jól felépített online marketingstratégiára, melyben a közösségi médiában való jelenlét mellett a PR-tartalmak, blogok vagy épp a fizetett hirdetések is szerepelnek.
Minél több helyen, minél kreatívabb módon vagy jelen, annál nagyobb valószínűséggel hívhatod fel magadra a kíváncsi netezők figyelmét, akikből, már csak weboldalad tartalmán múlik, hogy aktív ügyfél lesz-e vagy passzív látogató!