Továbbra is népszerű marketingeszköz a hírlevél
A folyamatosan változó online trendek szinte naponta hoznak valami újat a digitális marketing világába.
Ennek ellenére úgy tűnik, hogy a hírlevél mint online promóciós forma napjainkban is rendületlen sikernek örvend. De mi lehet az oka annak, hogy a cégek és fogyasztóik körében is ekkora népszerűségnek örvend a digitális marketing egyik legősibb és legalapvetőbb eszköze?
Mi is az a hírlevél?
A hírlevél olyan tájékoztató jellegű üzenet, melyet egy adott cég feliratkozás alapján összeállított e-mail-lista segítségével küld ki adott időközönként az érdeklődők részére. Általában a promóciós kiadványokhoz hasonlóan rendszeres időközönként kerül kiküldésre és a céggel kapcsolatos, friss híreket, ajánlatokat tartalmazza.
És hogy miért szeretjük annyira? Leginkább azért, mert a jó hírlevél sokszínű, érdekes és egyre inkább perszonalizált formában hozza el a cég marketingüzeneteit az inboxunkba. Nem egyszerű vásárlásra ösztönző reklámanyag, hanem egyfajta hasznos információkat tartalmazó, informatív és sok esetben szórakoztató kiadvány, mely igazodik a fogyasztói igényeinkhez.
A legjobb hírleveleknél szinte észre sem vesszük, hogy hírlevelet olvasunk, mert a stílus magával ragadó, a témák érdekesek, a kampány (és az ajánlat) pedig pontosan eltalálja azt, amire éppen vágyunk. A tökéletes hírlevél hatékony tehát, ugyanakkor van árnyoldal: ha szürke a kommunikáció és a feliratkozóknak irreleváns ajánlatokat küldünk, akkor a megnyitási arány bezuhan és az e-mail-marketing hatástalanná válik. Ez azonban nem az eszköz hibája, hanem a használóé.
A hírlevélszolgáltatás előnyei
Jól felépített, értékes tartalommal megtöltött hírleveleken keresztül nem csupán rendszeresen, de hatékonyan tarthatjuk a kapcsolatot ügyfeleinkkel, fogyasztóinkkal. Ha feliratkozóinkat az átlagos felhasználóknál hamarabb értesítjük és informáljuk új termékeinkkel, szolgáltatásainkkal és akcióinkkal kapcsolatban, egyfajta exkluzivitás érzését kelthetjük és tudathatjuk velük, hogy fontosak számunkra, foglalkozunk igényeikkel.
Hogyan küldjünk hatékonyan hírlevelet?
A hírlevelek állandó kiküldésének legjobb módja az automatizált, adatbázis alapján működő rendszerek használata. A hírlevélküldő rendszerek a marketinglevelek kiküldése mellett dinamikusan kezelik a fel- és leiratkozásokat, valamint bizalmasan bánnak az adatbázisban megtalálható felhasználók személyes adataival – és természetesen GDPR-kompatibilisek.
Cégünkénél igényeihez mérten több különböző hírlevélküldő szolgáltatás közül is választhat. Ezek ára a választható hírlevélküldő rendszer használata mellett tartalmazza a technikai támogatást és a rendszer működéséhez szükséges technikai beállítások szakembereink által történő elvégzését is – magyarán így Ön foglalkozhat az érdemi munkájával, amíg mi az Ön keze alá dolgozva beállítjuk a hírlevélküldést. Ön vállalati igényeihez mérten abból is választhat, hogy havonta 5000 vagy épp 500 000 felhasználóhoz szeretné, hogy rendszereinken keresztül eljusson az üzenete (az árazás tehát leköveti az Ön marketingigényeit – és csak annyit fizet, amennyit felhasznál).